Általános Szerződési Feltételek (2022. január 1 napjától hatályos )
Tájékoztatjuk, hogy Ön mint vásárló (fogyasztó) az tireshop.hu címen elérhető honlap használatával kinyilvánítja, hogy ismeri és elfogadja, az alábbi, a Ptk. (2013. évi V. törvény) 6:77-6:81.§ alapján megírt általános szerződési feltételeket. Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív használója kíván lenni a Webáruházunk által kínált lehetőségeknek, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és azokat kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre. Az alábbi feltételekkel szabályozott szerződés a Ptk. szerint távollevők között létrejött szerződésnek minősül.
Megrendelés menete:
A kosár jelre kattintva a terméket a Kosárba helyezheti. Regisztrációt a következő menüpont alatt találja. Ha Ön regisztrált vásárló, de elfelejtette jelszavát, használja a jelszó Bejelentkezés emlékeztetőt. Ha itt megadja a regisztrált e-mail címét, akkor a jelszó helyreállító linket e-mailben elküldjük Önnek. Belépést a Bejelentkezés menüpont segítségével végezheti el. Itt adja meg regisztrált e-mail címét és jelszavát, majd nyomja meg a belépés gombot. Ha sikeres a belépés, akkor ebben az ablakban megjelenik az Ön regisztrált e-mail címe és a kilépés gomb, amely segítségével elhagyhatja az áruházat.A termékeket a Kosárba helyezheti regisztráció nélkül is. B. A kosár tartalmát a Kosár menüpont segítségével ellenőrizheti, szerkesztheti. Lehetőség van arra, hogy megtekintse és módosítsa ,hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni, valamint ki tudja választani az Önnek legmegfelelőbb fizetési és szállítási módot, illetve törölheti az adott tételt. Lehetőség van a kosár teljes kiürítésére is. Amennyiben szeretne további terméket kosárba helyezni, válassza a „vásárlás folytatása” gombot Ha minden rendben van és a megrendelés mellett döntött akkor a Pénztár gombot megnyomva véglegesítheti a megrendelését. C. Miután véglegesítette rendelését a megadott e-mail címére küldünk Önnek egy automatikus visszaigazolást, amely tartalmazza megrendelése adatait. Amennyiben nem kap ilyen levelet a rendszer nem fogadta el megrendelését. Ilyen esetben kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot. Miután elvégeztük megrendelésének feldolgozását, a megadott e-mail címére küldünk Önnek egy Megrendelés lezárva visszaigazolást. A termék kiszállítására csak ezt követően kerül sor. A megrendelésének folyamatát a megrendelés lezárásáig figyelemmel kísérheti emailben kapott státusz üzenetekből. Minden megrendelés egy egyedi megrendelés számmal azonosítható.
Szállítás:
A megrendelt termékeket belföldön a rendelés beérkezésétől számítva, telefonos visszaigazolás után 3-5 munkanapon belül házhoz szállítjuk. Amennyiben az áru kézbesítése a vállalt határidőn belül nem lehetséges ebben az esetben kollégánk felveszi Önnel a kapcsolatot. Ilyen esetben a vevőt megilleti az elállás joga. Az áru átvételekor a vevő elismervénnyel vagy a számla aláírásával igazolja a hiánytalan és sérülésmentes teljesítést. Bizonyos esetekben a szállítás díjmentes. Minden terméknél fel van tüntetve a pontos szállítási díj.
Regisztráció:
Amennyiben vásárolni szeretne, úgy az első vásárlás alkalmával meg kell adnia a vásárláshoz szükséges adatokat is, így a nevét, számlázási és szállítási adatait, e-mail címét, valamint a későbbi belépéshez szükséges jelszavát. A regisztráció véglegesítése előtt szükséges a regisztrációs feltételek elfogadása is. A regisztrációt e-mailben visszaigazolja a rendszer. A vevő köteles az általa megadott jelszót bizalmasan kezelni. Amennyiben az azonosítás során a vevő egyedi azonosítója és jelszava helyes megadását követően a vevő adatai arra jogosulatlan harmadik személy birtokába kerültek, az ebből eredő károkért, illetve hátrányokért az Adatkezelő felelősséget nem vállal. A felhasználók e-mail címük megadásával hozzájárulnak ahhoz, hogy az üzemeltető/ szolgáltató technikai jellegű üzenetet küldjön számukra. A regisztrált adatokat az üzemeltető kérelemre törli a rendszerből. A törlési kérelem biztonsági okokból csak akkor lesz érvényes, ha a törlési kérelmet a felhasználó e-mailben megerősíti, így elkerülhető, hogy valaki szándékosan vagy tévedésből mást töröljön a regisztrációs adatbázisból. A regisztrációt az e-mail cím azonosítja, tehát egy e-mail címet csak egyszer lehet regisztrálni. A regisztráció kötelezettségekkel nem jár.
Eladó és Vásárló felelőssége:
Az Eladó vállalja, hogy a Vevő részére az általa - a Megrendelés szakaszban leírtak szerint - kiválasztott terméket a webáruház kínálatából, telephelyén vagy szerződött partnere segítségével, a megállapodásnak megfelelő, használatra alkalmas állapotban adja át. Vevő vállalja, hogy a megrendelt terméket átveszi, annak vételárát az átvételkor készpénzben vagy ha van rá lehetőség bankkártyával az Eladó vagy az Eladó képviselője részére kiegyenlíti. Az internetes áruház üzemeltetője gondot fordít arra, hogy a weboldalon megjelenő információk mindig pontosak és naprakészek legyenek. Ugyanakkor az Eladó nem vállal felelősséget a webes értékesítési felületen megjelenő információk pontatlanságából vagy a webáruház sajátosságaiból, működéséből adódó hibákért. Mivel az oldalon megjelenő információk egy része nem ellenőrizhető forrásból származik, azokban pontatlanság vagy elírás előfordulhat, az ezekből fakadó károkért a weboldal üzemeltetője nem vállal felelősséget. Különös tekintettel igaz ez az autótípus szerinti keresőben megjelenő adatokra. A különböző modellek a kivitel és az évjárat függvényében eltérő tulajdonságokkal rendelkezhetnek. Felhívjuk a figyelmet, hogy a megrendelés leadása előtt mindenképpen ellenőrizze az autó gépkönyvében vagy forgalmi engedélyében, hogy a megrendelni kívánt termék a gyártó ajánlásaival is összhangban van-e! Az áruház automata termék azonosító rendszert használ, amelynek működése során előfordulhatnak tévedések, aminek eredményeként a termék adatlapján eltérő illusztráció és technikai leírás jelenhet meg. Amennyiben ilyet észlel kérjük értesítse a rendszer üzemeltetőjét, hogy a hibát minél előbb elháríthassuk, azonban az ezekből adódó hibákért felelősséget nem vállalunk (rendszer hiba). A Vevő elfogadja, hogy a webáruházban feltüntetett árak, készletmennyiségek, szöveges és képi információk megváltozhatnak vagy pontatlanok lehetnek, ezekből eredő károkért az Eladó nem vállal felelősséget. Amennyiben a Vevő által - a Megrendelés szakaszban leírtak szerint - leadott megrendelés nem teljesíthető, az ajánlatban szereplő feltételek szerint, az Eladó köteles tájékoztatni a Vevőt az esetleges eltérésekről, akinek jogában áll elfogadni a változásokat, vagy elállni a vásárlástól.
Rendelések feldolgozása:
A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik 8-tól 4 óráig. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelésre, de ha az a munkaidő lejárta után történik, csak az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra a megrendelés. Az elfogadott megrendelés teljesítési határideje, a visszaigazolástól számítva a raktáron lévő termékek esetében 2-3 munkanap. Abban az esetben, ha a termék nincs raktáron, úgy a beszerzési helyétől függően 1 hét. Cégünk nem vállal felelősséget a megrendelt termék esetleges technikai ismertetőinek a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt.
Termék ellenértéke:
A megrendelt termék fizetésének módja • Banki előre utalással történő teljesítés: ha már visszaigazoltuk az Ön megrendelését, akkor a visszaigazoló email mellett kapni fogja a számlát , melynek sorszámával hivatkozni kell az átutalás megjegyzés / közlemény rovatában. Amennyiben az átutalt összeget jóváírják a bankszámlánkon, csak ezt követően adjuk fel a futárszolgálattal a terméket.(bankszámlaszámunkat az üzemeltetői adatok között találja meg de a számlán is szerepel) • Személyesen történő teljesítés: Ez esetben Ön az üzemeltető székhelyén/telephelyén készpénzben vagy bankkártyával fizeti ki a termék vételárát. • Bankkártyával történő fizetés a következő, érvényes és hatályos bankkártyák tulajdonosai számára lehetséges: pl. MasterCard, Visa Stb. Utánvéttel történő teljesítés: A terméket az általunk megbízott futárszolgálat szállítja ki az Ön által megadott címre, ahol a termék, vagy termékek számla szerinti árát a futárnak kell készpénzben vagy ha van rá lehetőség bankkártyával kifizetni. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát a jogszabályoknak megfelelően online kapja meg. Kérjük a csomagot kézbesítéskor a kézbesítő előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés, vagy hiány esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni.
Személyes adatok:
A vevők személyes adatainak felhasználása az Adatvédelmi törvény hatályos szabályozásának értelmében történik. Az Eladó, a vásárlók adatait a szerződés teljesítése, és a szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tárolja, illetve alvállalkozóinak (futárszolgálat) átadja. Az alvállalkozók az Eladó által átadott személyes adatokat semmilyen módon nem jogosultak megőrizni, felhasználni, illetve további személyeknek átadni. A megrendeléskor megadott címen az Eladó ügyfeleit - a létrejött szerződéses jogviszony értelmében - termékkel, szolgáltatással kapcsolatos minőségbiztosítási okokból, jövőbeni ajánlatairól, akcióiról értesítheti. 2001. évi CVIII. törvény 4. § h) pontjának eleget téve nyilatkozunk, hogy tárhelyünket a Demonhost Kft. biztosítja, info@demonhost.hu.
Szállítási határidő:
Raktáron lévő termékek esetében a megrendelés visszaigazolásától számitott 2-5 munkanap. Abban az esetben, ha a termék nincs raktáron, vagy külföldi raktárban található akár 10 munkanap is lehet.
Garancia, szavatosság:
Az eladó az általa eladott termékre a hatályos jogszabályoknak megfelelő szavatossági időt vállal. Az ettől eltérő szavatossági idő vagy jótállás és ennek időtartama az adott áru mellett feltüntetésre kerül. Az eladó szavatossági és jótállási felelősségére a Ptk.-ban és a 49/2003. (VII. 30.) GKM rendeletben foglaltak az irányadóak. Amennyiben az átvett árucikk hibás, vagy a szállítás során megsérült, azt díjmentesen kicseréljük. A szállítási sérülést csak abban az esetben tudjuk elfogadni, ha a csomag átvételekor a sérülésről jegyzőkönyv készült. Amennyiben a csomagolás sérült és erről nem készült jegyzőkönyv, úgy az ebből eredő kár az ügyfelet terheli. Az árucikk cseréje csak az eredeti csomagolás és a mellékelt okmányok megléte esetén lehetséges. Az eladó a megvásárolt termékeket csak abban az esetben cseréli ki, ha azok bizonyítottan hibásak. Cégünk az általa eladott termékekre 12 hónap garanciát vállal. A jótállási idő kezdete a számla dátuma és amennyiben a termék mellett nincs külön jótállási jegy, akkor a számla egyben a jótállási jegy is. A jótállási körbe nem eső termékeinkre a vonatkozó jogszabályokban rögzített szavatossági idő jár. Személy, kisteher és terepjáró gumiabroncsok esetében a garancia csak akkor érvényesíthető, amennyiben az abroncsot átlagos használati körülmények között üzemeltetik és a felszerelésre valamint az üzemeltetésre vonatkozó előírásokat továbbá a gyártó előírásait betartják. Garanciális igény érvényesítésének feltétele a szakműhelyben történő felszerelés igazolása. A garancia érvényesítésének helye az eladó telephelye. Szélsőséges út és használati körülmények esetében az eladó fenntartja a jogot a garanciális felelősségének a jelen feltételektől eltérő mértékű szabályozására. A garanciális igény nem érvényesíthető: helytelen tárolás miatti hibákra a jármű vagy tartozékainak hibája, pl. helytelen futómű beállítás stb. által okozott hibákra a vonatkozó szabványok, és a gyártó által adott előírások figyelmen kívül hagyása miatti, szerelési- vagy üzemeltetési hibákra javított abroncsokra nem a rendeltetés szerinti célra használt abroncsok meghibásodására baleset, rongálás vagy egyéb külső behatások okozta hibákra versenyzés, sebességi vagy egyéb kísérleti használat közben bekövetkező hibákra.
Házhoz szállítás:
A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra között. Szállítási címként célszerű olyan címet megadni, ahol a most megjelölt napszakban a futárt folyamatosan fogadni tudják, és biztosítani tudják a küldemény ellenértékének és a szállítási díjnak, valamint az utánvétel díjának a futár részére való teljesítését. Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak. Felhívjuk a Megrendelő figyelmét, hogy amennyiben a Megrendelő nem veszi át a szerződésszerűen teljesített megrendelt termék(ek)et (fizetési módtól függetlenül) szerződésszegést követ el, pontosan a Ptk. 6:156. § (1) bekezdése szerint késedelembe esik.
Ez azt jelenti, hogy az Eladó a megbízás nélküli ügyvitel szabályai alapján – amennyiben nem jelzi a Fogyasztó (megrendelő) az elállási szándékát (és nem tesz nyilatkozatot, hogy át kívánja-e venni a megrendelt terméke(ke)t) – a termék(ek)hez kapcsolódó tárolás szokásos költségét és a szállítási költséget (oda-vissza) is érvényesíti a Megrendelőkkel szemben. Abban az esetben ha már átadtuk a futárszolgálatnak a csomagot ( erről mindenképpen értesítjük email formában ) már nem tudjuk elfogadni az elállási szándékot.
Felhívja az Eladó a Megrendelők figyelmét, hogy az így keletkezett jogi igényeink érvényesítése érdekében igénybe veszi ügyvédei segítségét, így a szerződésszegésből keletkező egyéb (jogi) költségek (akár a fizetési meghagyásos eljárás díjai) megfizetése is a Megrendelőt terheli. A csomag újraküldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő kiegyenlítése esetén áll módunkban ismételten elindítani. Áruházunk működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő esetleges további kérdések esetén az üzemeltető adatai között megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.
Sérült, elhagyott termék:
A futár küldemény elvesztését, részleges elveszését, megsérülését, vagy megsemmisülését a kézbesítéskor, a kézbesítési okiraton azonnal jeleznie kell. Ennek elmulasztása jogvesztéssel jár. Kézbesítési okirat hiányában, a küldeményre vonatkozó egyéb okirattal a futárszolgálat felé jogvesztő határidőn belül – vagyis a kézbesítési naptól számított 3 napon belül – a kárt azonnal jeleznie kell.
Vásárlástól való elállási jog:
45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet értelmében a megrendelt termékek kézhez vételétől, kifizetésétől számított 14 napon belül vásárlóinknak joguk van indoklás nélkül elállni vásárlási szándékuktól. Ebben az esetben az Eladó köteles a termékért kifizetett vételárat visszatéríteni a vásárlónak legkésőbb az elállást, illetve a termék visszaszolgáltatását követő 14 napon belül. A vevőnek az elállási szándék bejelentésétől számítva 14 nap áll rendelkezésére, hogy a terméket visszajuttassa az eladónak. A visszatérítés a szállítási költségre nem vonatkozik, valamint a termék visszajuttatásának költségeit is a vevő viseli. Az Eladó kizárólag sérülésmentes, hiánytalan csomagolású termék visszaszolgáltatása esetén köteles a teljes vételárat a vásárló részére megtéríteni. A termék sérüléséből adódó költségek a vevőt terhelik. Használt terméket a vásárlástól való elállás keretén belül semmilyen körülmények között nem veszünk vissza. Elállási szándékát email-ben vagy telefonon is jelezheti részünkre.
Amikortól az e-mail-t megkapta a vásárló a rendelt termékek futárszolgálatnak való átadásáról és ezután megtagadja a termék átvételét, vagy szándékosan akadályozza azt úgy az eladónak a rendelésével kapcsolatos összes költségét köteles megtéríteni. (adminisztrációs díjak, munka díjak, csomagolóanyag díj, futárszolgálat csomag oda és visszaszállításának díja, forgalmazó visszavásárlásának díja). Amennyiben nem téríti meg a fent felsorolt költségeket, úgy az ügy jogi útra terelődik amit az eladó minden esetben érvényesít.